Autodesk GOLD Partner
PROCAD « Animacja i Wizualizacja « Aktualności « V-Ray 3.0 for MAYA - wersja BETA
icon
Animacja i Wizualizacja
2014-03-21 16:17

V-Ray 3.0 for MAYA - wersja BETA

Funkcje [PL]

Rendering

• Zwiększona wydajność śledzenia promieni (Ray Tracing)

• Wsparcie dla technologii Intel Embree (Windows oraz Linux) - instrukcje procesora poprawiające wydajność obliczeń zmiennoprzecinkowych

• Nowy Progresywny Produkcyjny Renderer przeznaczony dla obliczeń w trybach produkcyjnych i interaktywnych

• Opcja Render Mask umożliwiająca określenie stref zmian do ponownego obliczenia, bazująca na zaznaczonych obiektach bądź masce graficznej

• Mechanizmy Reflection / Refraction Trace Sets umożliwiające kontrolę widczności obiektów w odbiciach i obszarach poddanych operacjom załamania promieni wynikającym z obecności obiektów o pewnym stopniu przezroczystości

• Parametr Max Ray Intensity pozwalający ukryć szumy wynikające z obszarów będących źródłami zbyt dużego stopnia jasności

• Szybszy rendering włosów ze wsparciem rozbudowy geometrii siatki (tesselacji) zależnej od widoku

• Wsparcie dla Deep Image przy formacie eksportu do OpenEXR 2.0

• Rendering w Rzutni przy użyciu V-Ray RT

• Usprawniony V-Ray RT GPU ze wsparciem dla Render Elements

• Usprawniony V-Ray RT CPU ze wsparciem dla SSS, VRaySkinMtl, oraz VRayDirt (Ambient Occlusion)

• Usprawnienia Renderingu Rozproszonego (Distributed) z Automatycznym transferem powiazanych danych  i możliwością wydzielania lokalnych stacji roboczych

• Mechanizm Render Cache odpowiadający za konwersję scen i obrazów rastrowych pomiędzy renderingami

 

Oświetlenie

• Dodano próbkowanie światła w oparciu o algorytm probabilistyczny na potrzeby zoptymalizowanego renderingu scen z wieloma światłami

 

Cieniowanie

• Usprawniony mechanizm Subsurface Scattering ze wsparciem dla oświetlenia bazującego na obiektach i mechanizmie śledzenia promieni

• Nowy materiał VRaySkinMtl z wielowarstwowymi odbiciami i przyjaznym dla artystów sposobem kontroli

• Nowa funkcja VRMats pozwala wymieniać materiały V-Ray pomiędzy aplikacjami

• Wsparcie dla języka OSL zapewniającego obsługę programowalnych shaderów

• Dodano PhoenixFD Volume Shaders

• Wsparcie dla OpenVDB oraz Field3D

• Usprawniony Ptex uwzględniający wspracie dla object-space vector displacement

• Zaawansowane "pieczenie" tekstu włącznie z obsługą Ptex, IDIM oraz projekcją

 

Geometria

• Wsparcie dla Opensubdiv

• Mechanizm cząsteczek Metaballs ze wspaciem dla renderingu powierzchni ukrytych

 

System pracy

• Uproszczony Interfejs Użytkownika z łatwym dostępem do głównych elementów sterujących

• Nowa dokumentacja online z bezpośrednimi linkami z poziomu interfejsu

• Ulepszony dokowalny V-Ray Frame Buffer z dodanymi elementami sterującymi korekcją barw

• Poprawione efekty soczewkowe (Lens Effects) z bezpośrednim wsparciem w V-Ray Frame Buffer

• Wsparcie dla OpenColorIO zapewniające zaawansowane zarządzanie kolorami

• Integracja Alembic ze wsparciem dla efektów włosów i cząsteczek

• Poprawione narzędzie Lens Analyzer celem dopasowania zniekształcenia beczkowatego przy użyciu dowolnego obrazu (nie ograniczone do siatki obrazu)

 

Pełna wersja serwisu