• Zwiększona wydajność śledzenia promieni (Ray Tracing)
• Wsparcie dla technologii Intel Embree (Windows oraz Linux) - instrukcje procesora poprawiające wydajność obliczeń zmiennoprzecinkowych
• Nowy Progresywny Produkcyjny Renderer przeznaczony dla obliczeń w trybach produkcyjnych i interaktywnych
• Opcja Render Mask umożliwiająca określenie stref zmian do ponownego obliczenia, bazująca na zaznaczonych obiektach bądź masce graficznej
• Mechanizmy Reflection / Refraction Trace Sets umożliwiające kontrolę widczności obiektów w odbiciach i obszarach poddanych operacjom załamania promieni wynikającym z obecności obiektów o pewnym stopniu przezroczystości
• Parametr Max Ray Intensity pozwalający ukryć szumy wynikające z obszarów będących źródłami zbyt dużego stopnia jasności
• Szybszy rendering włosów ze wsparciem rozbudowy geometrii siatki (tesselacji) zależnej od widoku
• Wsparcie dla Deep Image przy formacie eksportu do OpenEXR 2.0
• Rendering w Rzutni przy użyciu V-Ray RT
• Usprawniony V-Ray RT GPU ze wsparciem dla Render Elements
• Usprawniony V-Ray RT CPU ze wsparciem dla SSS, VRaySkinMtl, oraz VRayDirt (Ambient Occlusion)
• Usprawnienia Renderingu Rozproszonego (Distributed) z Automatycznym transferem powiazanych danych i możliwością wydzielania lokalnych stacji roboczych
• Mechanizm Render Cache odpowiadający za konwersję scen i obrazów rastrowych pomiędzy renderingami
• Dodano próbkowanie światła w oparciu o algorytm probabilistyczny na potrzeby zoptymalizowanego renderingu scen z wieloma światłami
• Usprawniony mechanizm Subsurface Scattering ze wsparciem dla oświetlenia bazującego na obiektach i mechanizmie śledzenia promieni
• Nowy materiał VRaySkinMtl z wielowarstwowymi odbiciami i przyjaznym dla artystów sposobem kontroli
• Nowa funkcja VRMats pozwala wymieniać materiały V-Ray pomiędzy aplikacjami
• Wsparcie dla języka OSL zapewniającego obsługę programowalnych shaderów
• Dodano PhoenixFD Volume Shaders
• Wsparcie dla OpenVDB oraz Field3D
• Usprawniony Ptex uwzględniający wspracie dla object-space vector displacement
• Zaawansowane "pieczenie" tekstu włącznie z obsługą Ptex, IDIM oraz projekcją
• Wsparcie dla Opensubdiv
• Mechanizm cząsteczek Metaballs ze wspaciem dla renderingu powierzchni ukrytych
• Uproszczony Interfejs Użytkownika z łatwym dostępem do głównych elementów sterujących
• Nowa dokumentacja online z bezpośrednimi linkami z poziomu interfejsu
• Ulepszony dokowalny V-Ray Frame Buffer z dodanymi elementami sterującymi korekcją barw
• Poprawione efekty soczewkowe (Lens Effects) z bezpośrednim wsparciem w V-Ray Frame Buffer
• Wsparcie dla OpenColorIO zapewniające zaawansowane zarządzanie kolorami
• Integracja Alembic ze wsparciem dla efektów włosów i cząsteczek
• Poprawione narzędzie Lens Analyzer celem dopasowania zniekształcenia beczkowatego przy użyciu dowolnego obrazu (nie ograniczone do siatki obrazu)