W chwili obecnej istnieje już spora liczba programistów wykorzystujących ten silnik do produkcji gier zarówno na PC-ty, jak i na konsole następnej generacji. Autodesk podejmie współprace z tymi firmami, której celem będzie zarówno dalszy, dynamiczny rozwój tego silnika, jak i lepsze dopasowanie do potrzeb rynku.
Warto przypomnieć, że Autodesk w ostatnim czasie zmienił politykę rozwoju produktów M&E, skupiając się o wiele bardziej na rozwijaniu w swoich produktach funkcji, na które zapotrzebowanie zgłaszają sami klienci, a także tworząc grupy konsultacyjne złożone z niezależnych twórców, których zadaniem jest proponowanie kierunków, w jakich produkty powinny się rozwijać i funkcji, jakie powinny zostać do nich dodane.
Przejęcie Bitsquid wpisuje się zatem w powyższą strategię, gdyż zapewnia firmie lepszy wgląd w proces tworzenia gier i dzięki temu umożliwia lepsze dopasowanie innych produktów, przeznaczonych dla tego rynku, do realizacji odpowiednich zadań i funkcji.
Na rynku silników gier funkcjonują już co prawda duzi gracze jak UNITY, UDK czy CRYENGINE, jednak przejęcie mniejszego gracza sprawia, że firmie łatwiej będzie połączyć funkcje jego produktu z własnymi.
Chcesz otrzymywać więcej informacji od Autodesk odnośnie tego tematu? Formularz zapisu na newslettera znajdziesz TUTAJ
Artykuł opisujący szerzej temat znajdą Państwo TUTAJ.
Strona firmy Bitsquid dostępna TUTAJ.
A na koniec zachęcamy do kliknięcia na poniższy obrazek i obejrzenia krótkiego Showreela.