Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Animacja i Wizualizacja « Aktualności « Nowości w 3ds MAX 2015
icon
Animacja i Wizualizacja
2014-05-09 12:53

Nowości w 3ds MAX 2015

Nowości w 3ds MAX 2015
Galeria Foto/Wideo
ShaderFX Przykład ShaderFX - Edytor
Galeria Foto/Wideo

14 kwietnia 2014 roku pojawi się najnowsza wersja jednego z flagowych produktów Autodesk dla branży M&E, Autodesk 3ds Max 2015. Można w niej znaleźć sporo nowych funkcji, jak również sugerowane przez użytkowników poprawki. Programiści skupili się m.in. na poprawie stabilności produktu jak również dołożeniu oczekiwanych przez użytkowników poprawek w programie, sygnalizowanych na produktowych witrynach SAT. Jak zawsze w nowej wersji znalazły się również ciekawe nowości.

Oprogramowanie Autodesk 3ds MAX w wersji 2015 dostarcza nowe, efektywne narzędzia przyspieszające wydajność pracy oraz ułatwiające jej przypływ, co w konsekwencji pozwala zwiększyć produktywność artystów i projektantów pracujących nad złożonymi, skomplikowanymi scenami w wysokiej rozdzielczości, stanowiącymi podstawę i wymóg dzisiejszego rynku wizualizacji projektowych i przemysłu rozrywki. 

Dzięki możliwościom: 

  • importu, wizualnego przedstawienia i renderingu dużych zestawów chmur punktów
  • zwiększonej wydajności operowania w rzutniach
  • nowym mechanizmom zarządzania sceną i przepływem pracy

program - w najnowszej wersji - pomaga artystom i projektantom poradzić sobie ze złożonymi zadaniami bez zwalniania tempa prac. 

Dodatkowo dzięki funkcjom: 

  • interaktywnego błyskawicznego podglądu cieniowania (Active Shade) opartego na i wspierającego technologię renderera NVIDIA mental ray, oraz dzięki
  • przyjaznej i bazującej na edycji węzłów (node-based) technologii tworzenia i modyfikacji mechanizmów cieniowania, pozwalającej kreować, podglądać i zmieniać złożone sposoby cieniowania czasu rzeczywistego 

poprawiono i zwiększono wydajność funkcji oświetlenia, cieniowania i zadań renderingu.

Dzięki wsparciu dla technologii skryptów języka Python, program 3ds MAX w wersji 2015 oferuje bardzo silny zestaw kluczowych efektów, które można teraz łatwo rozbudować i dopasować tak, aby spełniały unikalne wymagania studia projektowego. 

Wśród nowości i zmian znajdziecie m.in.: 

  • nowy explorator sceny - Scene Explorer - umożliwiający nie tylko wygodną pracę w ramach nowych funkcji dopasowania interfejsu, ale również w ramach dużej liczby usprawnień w zakresie prezentacji informacji i szablonów działania
  • nowy i usprawniony mechanizm Zestawu Stanów - State Sets - pozwalający znacznie przyspieszyć wydajność, zwiększając również swoją użyteczność i czyniąc płynnym system współpracy z takimi aplikacjami jak Adobe Photoshop czy Adobe After Effects.
  • nowy mechanizm MAX Python API, będący mostem pomiędzy dotychczasowy językiem skryptowym MAXScript, a szeroko stosowanym w środowisku zestawem bibliotek i narzędzi opartych na języku skryptowym Python. Pakiet SDK dla tego języka został dobudowany niejako na obecny pakiet MAX C++ SDK, co umożliwia wywoływanie poprzez instrukcje Python elementów sterujących i MAX skryptów
  • usprawniono również wymianę danych poprzez eksport do formatu IGES, zapewniającą teraz możliwość konwersji obiektów na odpowiednią postać przed ich wyeksportowaniem.
  • narzędzia prostopadłego umieszczania obiektów - placement tool - pozwalające błyskawicznie wykorzystać powierzchnie już istniejących w scenie obiektów do umieszczania nowych, wykonując jednocześnie cały zestaw czynności dopasowujących pozycję, kąt umieszczenia itp.
  • budowa siatek poligonalnych opartych na prostokątach zamiast na trójkątach w wielu aspektach poprawia pracę i możliwości edycyjne 
  • obsługa chmur punktów, pozwala zaczytywać skany laserowe modeli wraz z teksturami, dzięki czemu możliwym staje się szybkie przeniesienie rzeczywistych elementów do rzeczywistości wirtualnej i ich poprawne i wydajne wykorzystanie.
  • nowe funkcje animacji postaci w ramach mechanizmu Populate zapewniają teraz szereg możliwości, dzięki którym stają się silnym argumentem na korzyść programu, zapewniając mu cały zestaw nowoczesnych narzędzi do obróbki i dopasowania umieszczanego w scenie "tłumu"
  • Usprawniony interfejs Particle Flow, gwarantujący szybszą pracę i lepsze efekty
  • Edytor ShaderFX pozwala w intuicyjny sposób generować i modyfikować nowe wzory cieniowania w scenach włącznie z efektami animowanymi, i to przy minimalnej lub żadnej znajomości technik programistycznych.
  • nowa Kamera Stereo, dostępna poprzez sklep Autodesk Exchange Apps, pozwala o wiele lepiej dopasować efekty związane z trójwymiarowym obrazem i jego generowaniem.
  • Udoskonalony mechanizm ActiveShade, wspierający NVIDIA mental ray, pozwala teraz błyskawicznie podglądać obiekty skracając czas dojścia do wizualnego celu w projekcie 
  • Wsparcie dla Render Element w ramach renderera NVIDIA iRAY
  • Przyspieszone operacje w rzutniach

 

Kontakt:
Barbara Janowicz
t: 22 379 74 58
@; barbara.janowicz@procad.pl

Michał Wiedro
t: 22 379 76 61
@: michał.wiedro@procad.pl 

 

Mobilna wersja serwisu