Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Szkolenia « Oferta « Wizualizacja i animacja « Autodesk 3ds Max
icon
Szkolenia
2015-01-09 10:52

Autodesk 3ds Max Stopień II

Cena netto: 1 200,00 zł
Cena brutto (23% VAT): 1 476,00 zł

Czas trwania: 20 godzin

Szczegółowy program szkolenia


1. Modelowanie z wykorzystaniem nowych narzędzi Graffite Tools:
    • Tworzenie kanapy
    • Tworzenie poduszki
    • Tworzenie terenu
    • Tworzenie np. symetrycznej twarzy (Slice, Instance Mirror)
2. Błyskawiczne tworzenie pomieszczeń dla wizualizacji wewnętrznych i reklamowych:
    • Użycie modyfikatorów Shell w odniesieniu do geometrii typu PLANE lub brył skonwertowanych na EditablePoly
    • Wykorzystanie modyfikatorów CapHoles i Nomal
3. Wykorzystanie grawitacji związanej z modyfikatorem Cloth:
    • Zasada działania i podstawowe parametry (modyfikator garment maker)
    • Wykorzystanie generatora Wiatru do nadania odpowiedniego kształtu
    • Modyfikatory poprawiające wygląd obiektów oraz ich optymalizacja
4. Tworzenie efektów organicznych z wykorzystaniem modyfikatora Hair&Fur:
    • Tworzenie dywanu
    • Tworzenie trawnika
5. Tworzenie materiału siatkowego z właściwościami fizycznymi bez tekstury jako główne narzędzie prezentacji koncepcji (kilka metod):
    • Wykorzystanie Facemap i Gradient Ramp – uproszczona i szybko renderowana metoda, ale cechująca się sporymi niedokładnościami i zanikającymi wzorami w wizualizacji
    • Wykorzystanie Composite z Standard i Wire Standard - bardziej złożona i precyzyjniej obrazowana metoda uzyskania widoku siatki obiektu ale bez efektów fizycznych
    • Wykorzystanie Composite z Arch&Design oraz Wire Standard – złożona metoda pokazująca zachowanie fizyczne materiału z efektem widocznej siatki ale bez finalnej tekstury.
6. Wykorzystanie systemów cząsteczkowych do szybkiego tworzenia krajobrazu z drzewami i głazami narzutowymi:
    • Narzędzie PFSource – funkcja malarza
    • Narzędzie ParticlePaint – funkcja pędzla
7. Narzędzia do przyspieszania renderingu dużej liczby identycznych obiektów:
    • MR Proxy
    • Normal Mapping
8. Światła fotometryczne w wizualizacji:
    • Objaśnienie i przykłady wzorów rozłożenia światła dla źródeł fotometrycznych
    • Widoczność światła w renderingu i zasady operowania nim
    • Wykorzystanie SkyPortal jako podstawy do tworzenia reklamy świetlnej.
    • Oświetlenie dzienne
9. MentalRay jako podstawowe narzędzie obrazowania:
    • Właściwości środowiskowe (kontrola ekspozycji, efekty atmosferyczne)
    • Podstawowe różnice z VRAY
10. Wykorzystanie Render Elements do analizy renderingu oraz do tworzenia warstw niezbędnych do dalszej obróbki w aplikacjach takich jak Adobe Photoshop i Autodesk Combustion
11. Wykorzystanie SkinelineRenderer i Radiocity jako alternatywnego mechanizmu renderingu scen (różnice w obrazowaniu i zasada działania)
12. Wykorzystanie materiałów Mate oraz Camera Map do przenoszenia efektów z wizualizowanej sceny na płaskie tło zdjęciowe:
    • Przenoszenie cienia i parametry wpływające na jego zachowanie
    • Właściwe ustawienia środowiska dla uzyskania poprawnego efektu
    • SafeFrame
13. Animacja dookólna i zewnętrzna budynku z wykorzystaniem modyfikatora PathDeform
14. Unikanie efektu migotania oświetlenia sceny podczas animacji

Mobilna wersja serwisu