Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Szkolenia « Oferta « Microsoft Office « Microsoft Project
icon
Szkolenia
2015-01-16 11:55

Microsoft Project stopień I

Cena netto: 900,00 zł
Cena brutto (23% VAT): 1 107,00 zł
Cena dla studentów: 475,61 zł
Cena dla studentów (23% VAT): 585,00 zł

Czas trwania: 16 godzin

Szczegółowy program szkolenia

Wprowadzenie
• Cel i zadania szkolenia – co rozumiemy pod pojęciem zarządzania projektami
• Microsoft Project jako program wspomagający zarządzanie projektami – pojęcia podstawowe

Planowanie
USTAWIENIA WSTĘPNE – ZAŁOŻENIA PROJEKTU
• Tworzenie nowego projektu – data rozpoczęcia i zakończenia projektu, kalendarz projektu, zapisywanie pliku, harmonogram zorientowany na datę rozpoczęcia lub zakończenia
• Metoda harmonogramowania – harmonogramowanie zależne i niezależne od zasobów – zmiana ustawień domyślnych
• Kalendarz projektu – zmiany ustawień w kalendarzu, ustawienia globalne dla Microsoft Project, ustawienia dla harmonogramu bieżącego – definiowanie dni i godzin pracy
BUDOWANIE SIECI CZYNNOŚCI i HARMONOGRAMU GANTTA
• Wprowadzenie i organizacja zadań – zadania sumaryczne, zadania podrzędne, kontrolne, cykliczne
• Czas trwania zadań – różne definicje czasowe i ich znaczenie dla harmonogramu
• Definiowanie relacji między zadaniami – rodzaje relacji, znaczenie relacji dla terminu realizacji czynności
• Uzupełnienie relacji czasem wyprzedzenia i zwłoki
• Korzystanie ze skali czasu na wykresie Gantta – zmiana skali czas
u,
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA PROJEKTU
• Znaczenie ścieżki krytycznej w metodologii zarządzania projektami, rozpoznanie ścieżki krytycznej, zadania na ścieżce ich charakterystyka i rezerwy czasowe
• Czas trwania projektu a ścieżka krytyczna
• Skracanie ścieżki krytycznej – koszty związane ze skróceniem ścieżki
ZASOBY PROJEKTU
• Definiowanie zasobów projektu, grupowanie zasobów
• Zasoby materiałowe, wyposażenie i ludzie w projekcie
• Dostępność zasobów w projekcie, zmiana dostępności w czasie
• Koszty zasobów, zmiana kosztów w czasie, różne koszty dla różnych czynności
PRACA ZASOBÓW
• Przypisywanie zasobów do zadań
• Korzystanie z wielu zasobów w zadaniu – zasób wiodący
• Definiowanie pracy zasobów – kalendarze pracy zasobów, definiowanie i budowa kalendarzy specyficznych, przypisywanie kalendarzy bazowych do zasobów,
• Definiowanie indywidualnych dni wolnych, delegacji, urlopów
METODY HARMONOGRAMOWANIA – ZADANIA ZALEŻNE I NIEZALEŻNE OD ZASOBÓW
• Różne typy zadań – zdania o stałym czasie trwania, stałej ilości przypisania zasobów, stałej pracy
• Harmonogramowanie zależne od zasobów – budżet pracy całkowitej w zadaniu
• Zadania z wymuszonymi terminami czasowymi
• Zadania o nietypowym przebiegu w czasie - Kalendarze zadań
KONFLIKTY WYKORZYSTANIA ZASOBÓW – NADMIERNA ALOKACJA
• Rozpoznanie zasobów przeciążonych,
• Analiza przyczyn wystąpienia przeciążeń
• Dostępność zasobów w czasie
• Metody rozwiązywania przeciążeń – analiza kosztowa metod
BUDŻET PROJEKTU
• Tworzenie budżetu projektu
• Planowanie kosztów stałych i zmiennych


REALIZACJA - Śledzenie i analiza postępu prac w projekcie
PLAN BAZOWY PROJEKTU
• Zapisanie planu bazowego projektu
• Korekty harmonogramu przed realizacją
• Obserwacja odchyleń od planu – odchylenia harmonogramu w datach rozpoczęcia i zakończenia zadań, zadania z poślizgiem
WPROWADZANIE DANYCH RZECZYWISTYCH
• Zadania wykonane zgodnie z planem i zadanie niezrealizowane – przesunięcie zadań na najwcześniejsze możliwe terminy realizacji
• Wprowadzanie rzeczywistych dat rozpoczęcia i zakończenia zadań
• Wpływ zmian w bieżącej realizacji na zadania planowane w przyszłości
• Procent realizacji zadania
• Godziny rzeczywiście wykonanej prac, nowe oszacowania pracy pozostałej
• Raportowanie stanu zaawansowania prac
• Rzeczywiste koszty realizacji
• Terminy ostateczne i ich znaczenie
REALIZACJA BUDŻETU
• Koszty rzeczywiście poniesione i pozostałe do poniesienia
• Zadania i zasoby, które przekroczyły budżet

Raportowanie projektu
• Czytanie informacji o zadaniach, zasobach, kosztach, kalendarzach – korzystanie z widoków, filtrów, grupowania i sortowania
• Przygotowywanie raportów na podstawie bieżących widoków i tabel
• Dostosowanie raportów do potrzeb – stosowanie filtrów, sortowania i grupowania
• Korzystanie z raportów wbudowanych
• Zmiana formatowania wykresów
• Raportowanie danych do Excela

Mobilna wersja serwisu