Problem objawia się niewyraźnym wydrukiem i brakiem kolorów w postaci pasów równoległych do pracy karetki. Przyczyną takiego stanu rzeczy są zazwyczaj głowice, które mają swoją określoną żywotność (z rególy 3-4 pojemności wkładu z atramentem), ale z racji częstszej wymiany atramentów niż głowic, bardzo często nie są brane pod uwagę jako materiał eksploatacyjny.
Głowice te są używane w urządzeniach klasy biznes, które zazwyczaj posiadają wyświetlacz tekstowy lub graficzny pozwalający na obsługę z poziomu panelu urządzenia.W takim przypadku można zazwyczaj sprawdzić stan głowic w stosownym menu na drukarce. Szczegółów obsługi ze względu na jej różnorodność najlepiej szukać w instrukcji użytkownika. Urządzenia nie posiadające wyświetlacza oferują dostęp do tych informacji z poziomu panelu kontrolnego sterownika zainstalowanego w systemie operacyjnym komputera.
W przypadku problemów z uzyskaniem informacji służmy pomocą, jak również oferujemy w/w głowice w korzystnych cenach.