2015-01-14 08:47
Nowa jakość animacji w atrakcyjnej cenie!
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/iclone6_longbox.png)
Firma Reallusion wprowadziła właśnie na rynek nową wersję swojego flagowego produktu iClone6 przeznaczonego do intuicyjnego tworzenia scenografii oraz animacji postaci wspomagających pracę filmowców i twórców gier. Najnowsza odsłona tego atrakcyjnego cenowo programu przynosi szereg znaczących zmian na polu wizualnej prezentacji związanych z technologicznym usprawnieniem programu, dalszego rozwoju treści i możliwości elementów bibliotecznych a także w zakresie interfejsu użytkownika i jego intuicyjności.
Najnowsza wersja programu obsługuje takie technologie i rozwiązania jak:
- NVIDIA PhysX
- DirextX 11 (oraz 9)
- speedtree
- Substance
- INDIGO RT
W zakresie zmian wizualnych warto zwrócić uwagę na:
Oferuje on jakość wyświetlania zbliżoną do wielu renderów produkcyjnych dostępnych w o wiele droższych programach. Przykłady poniżej dają obraz możliwości nowego silnika renderującego czasu rzeczywistego.
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/vis_iclone_vs_indygo_1.png)
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/vis_iclone_vs_indygo_2.png)
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/Natywny%20mechanizm%20w%20iClone.png)
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/iClone_vis_INDYGO.png)
Kolejnym aspektem są możliwości związane z efektami materiałów i ich wyświetlaniem.
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/surf_smooth_iClone6.png)
iClone6 obsługuje technologię DirectX11 co zapewnia mu możliwości obsługi wielu efektów materiałów w czasie rzeczywistym jak ma to miejsce w grach. Warto wspomnieć o obsłudze takich efektów jak:
- Mapy zniekształceń - displacement maps - obsługa tego efektu odbywa się przy wykorzystaniu GPU co znacząco poprawia wydajność względem rozwiązań bazujących na CPU.
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/vis_displ_map_1.png)
- Zniekształcenia wektorowe - Vector Displacement - obsługa wektorowych zniekształceń sprawia że obiekty wyglądają teraz o wiele bardziej realistycznie i mogą posiadać o więcej szczegółów dodawanach na poziomie map w trybie prezentacji a nie siatki samego modelu.
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/visual_tessellation4.jpg)
Najnowsza wersja obsługuje również technologię NVIDIA PhysX co zapewnia również znaczące usprawnienie możliwości aplikacji w zakresie wyświetlania takich efektów jak:
- Naturalne zachowanie skóry i włosów podczas ruchu
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/visual_softclothvideo1.jpg)
- Tworzenia map ciężkości (Weight Map) dla poprawienia efektów wygładzania w animacji ruchu np. tkanin
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/visual_softclothvideo2.jpg)
- Lepszy mechanizm edycji realistycznego zachowania obiektów podczas ich kolizji
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/visual_softcloth.jpg)
Innymi usprawnieniam w zakresie prezentacji wizualnej są m.in.
- Tworzenie kompletnych systemów oświetlenia
- Tworzenie nieskończonej liczby świateł
- Rekwizyty świecące
![](/pf/upload/image/%23ME/IMG/REALLUSION/ICLONE6/visual_lightprops.jpg)
Kontakt handlowy:
Barbara Janowicz
t: 22 37 97 458
mobile: 606 432 656
@: barbara.janowicz@procad.pl
Michał Wiedro
t: 22 37 97 661
mobile: 722 016 367
@: michal.wiedro@procad.pl