2010-03-04 10:10
„Map Serwis” do zarządzania obszarem Portu Gdańsk.
„Map Serwis” to system oparty na technologii Autodesk MapGuide przeznaczonej do udostępniania danych GIS (interaktywnych map, projektów i danych geoprzestrzennych) za pomocą wewnętrznej sieci komputerowej lub Internetu. System wykorzystuje technologię klient – serwer, dzięki czemu istotne dane mogą być udostępniane pracownikom w biurze i w terenie. Dostęp do systemu realizowany jest poprzez zwykłą przeglądarkę internetową.
„Map Serwis” łączy się jednocześnie z wieloma źródłami danych, włączając w to standardowe formaty przemysłowe i systemy informacji przestrzennej, a następnie bezpiecznie dostarcza dane do aplikacji intranetowych lub Internetowych. Proponowane wdrożenie oparte na Autodesk MapGuide zapewnia bezpieczny dostęp do danych, pomagając w intuicyjny sposób zarządzać nimi. Dostarcza narzędzia niezbędne do poprawy wydajności i zwiększenia rentowności firmy.
Najważniejsze cele, jakie realizuje system „Map Serwis” to:
- Zgromadzenie informacji przestrzennej w jednym miejscu (centralny serwer).
- Dostarczenie rozwiązania, które nie wymaga gwałtownych zmian w dotychczasowym środowisku informatycznym, w celu maksymalnego ograniczenia zakłóceń w pracy.
- Usprawnienie analizy i kontroli działalności poszczególnych działów firmy.
- Stworzenie lepszego narzędzia dla strategicznego zarządzania obszarem i obiektami podlegającymi Zarządowi Portu.
- Umożliwienie wielokrotnego wykorzystania tej samej informacji, usprawnienie przepływu informacji pomiędzy różnymi działami.
- Opracowanie wyszukiwarek i raportów, które umożliwiają szybkie wyszukanie informacji w systemie i przedstawienie jej w zrozumiałej formie.
- Stworzony system informatyczny charakteryzuje się prostą i intuicyjną obsługą.
- System informatyczny pozwala na wprowadzanie zmian w przyszłości poprzez dodawanie nowych modułów.
Zakres funkcjonalności systemu „Map Serwis” obejmuje:
Dostęp użytkowników do systemu:
- Dostęp do systemu wymaga podania loginu i hasła.
- Każda operacja logowania/ wylogowania jest rejestrowana w systemie.
- Każdy za zalogowanych użytkowników posiada możliwość zmiany własnych danych osobowych widocznych w systemie.
- Każdy z użytkowników posiada dostęp do określonych map oraz danych, jakie się na nich znajdują.
Administracja systemem:
- Administrator systemu posiada możliwość dodawania nowych użytkowników wraz z określaniem stopnia dostępu do wskazanych funkcji i map systemu.
- Administrator posiada możliwość komponowania i dodawania nowych map tematycznych do systemu wraz z interfejsem oraz zakresem funkcjonalności.
- System powiązany jest z innymi systemami poprzez zastosowanie „importerów danych” w celu integracji różnych źródeł danych w ramach jednego systemu.
Operacje na mapie:
- System umożliwia pobieranie informacji o każdym typie obiektów zgromadzonych na wskazanej mapie tematycznej poprzez ich zaznaczenie lub wskazanie na mapie.
- Możliwe jest wskazanie kilkunastu obiektów (różnych typów) w celu pobrania kompletu informacji na ich temat.
- Użytkownik może samodzielnie włączać/wyłączać określone warstwy mapy (pliki wektorowe, dane rastrowe np. zdjęcia lotnicze.).
- Możliwe jest dokonywanie wydruków mapy wraz z informacjami o wskazanych obiektach.
Raporty i wyszukiwarki:
- System posiada szereg wyszukiwarek ułatwiających wyszukiwanie określonych typów informacji: wyszukiwarka obiektów, wyszukiwarka kontrahentów, wyszukiwarka działek.
- System generuje wydruki mapy wraz z dodatkową informacją o obiektach.
Wiadomości:
- System umożliwia wysyłanie wiadomości (ogłoszeń) dla wskazanych map w systemie. Informacja zostanie wyświetlona w określonej zakładce wiadomości.