Amerykański lider w dostawie telewizji kablowej, telekomunikacji i szerokopasmowego dostępu do Internetu, firma Comcast obsługujący ponad 40 milionów klientów na terenie całych Stanów Zjednoczonych wykorzystuje oprogramowanie geoprzestrzenne Autodesk do zarządzania i monitorowania swoich zasobów sieciowych.
Dzięki wykorzystaniu AutoCAD Map3D oraz Autodesk MapGuide, Comcast jest zdolny do:
• Wygenerowania w nowym roku ponad 10 milionów dolarów zysku poprzez użycie aplikacji do geomarketingu.
• Zaoszczędzenia ponad miliona dolarów na wyjazdach swoich pojazdów do miejsc awarii.
• Namierzenia dokładnego miejsca podpięcia budynku do sieci.
• Prognozowania i identyfikacji problemów w sieci.
AutoCAD Map 3D jest wykorzystywany jako aplikacja wspomagająca projektowanie oraz przypisywanie obiektom atrybutów opisowych, natomiast Autodesk MapGuide służy do publikacji danych w Internecie.
Wszelkie dane, jakimi dysponuje Comcast przechowywane są w relacyjnym systemie baz danych Oracle Spatial. Zarówno AutoCAD jak i MapGuide łączną się z ta bazą dzięki czemu operatorzy systemu mogą w bardzo prosty sposób zarządzać zasobami firmy. Ponadto aplikacja oparta na Autodesk MapGuide umożliwia monitorowanie aktywnych urządzeń w sieci i dbanie o jakość danych, co ułatwia utrzymanie sieci w doskonałym stanie.
Comcast wykorzystuje również oprogramowanie Autodesk do geomarketingu. Dzięki porównaniu adresów pozyskanych w procesach marketingowych z adresami zawartymi w systemie GIS firma może szybko zlokalizować potencjalnych klientów. Pozwoliło to firmie podłączyć do swojej sieci ponad 10000 nowych klientów.
Aby poznać więcej informacji o firmie Comcast i jej aplikacji kliknij tutaj