Wydarzyło się
2006-03-15 14:07
Autodesk kupił ALIAS
Warszawa, 13 stycznia 2006 - Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) poinformował o zrealizowaniu zakupu firmy Alias za równoważność 197 milionów USD w gotówce. 4 października 2005 roku Autodesk ogłosił zawarcie ostatecznej umowy na zakup Alias – czołowej firmy tworzącej rozwiązania z zakresu grafiki trójwymiarowej. Ten nabytek zdecydowanie wzmacnia czołową pozycję Autodesk w zakresie oprogramowania 3D przeznaczonego dla sektora wytwórczego i firm z branży rozrywki i mediów.
„Miło nam powitać w Autodesk klientów, partnerów i pracowników firmy Alias” – stwierdził Carl Bass, dyrektor operacyjny Autodesk. „Zakup Alias jest częścią realizacji wizji Autodesk: udostępnienia profesjonalnym twórcom i projektantom najlepszych narzędzi programowych do realizacji ich pomysłów. Klienci domagają się nowej generacji trójwymiarowych ‘fotorealistycznych’ narzędzi do wizualizacji i animacji, które możemy im zapewnić. W przyszłości zasoby 3D będą tworzone raz, a potem wspólnie wykorzystywane w wielu branżach, poczynając od motoryzacji, projektów architektonicznych, aż do produkcji filmów i tworzenia gier. To wszystko będzie możliwe dzięki technologii Autodesk.”
Z wyrobów połączonych firm korzysta przeszło siedem milionów użytkowników. Wśród klientów firmy Alias z sektora motoryzacji i projektowania znajdują się firmy takie, jak BMW, Boeing, General Motors, Mattel, Honda, Renault i Rollerblade. W sektorze mediów i rozrywki jej klientami są największe studia filmowe i producenci gier, takie jak Industrial Light & Magic, DreamWorks SKG, Weta Digital, Sony Pictures Imageworks, Electronic Arts, Midway Games, Nintendo i SEGA. Wielu z nich korzysta zarówno z rozwiązań Autodesk, jak i Alias, dzięki czemu połączona firma będzie mogła zapewnić im bardziej wyczerpujący pakiet rozwiązań.
Rozwiązania, technologia i usługi Alias zostaną włączone do działów Manufacturing Solutions (Rozwiązania dla Przemysłu) i Media & Entertainment (Media i Rozrywka) Autodesk, oraz do jego organizacji doradczej. Alias StudioTools – oprogramowanie do projektowania, poczynając od prostych szkiców dwuwymiarowych, aż do pełnych modeli produkcyjnych – wnosi nowe możliwości projektowania i wizualizacji do rozwiązań Autodesk przeznaczonych dla przemysłu. Nabytek także rozszerza ofertę Autodesk dla sektora mediów i rozrywki o oprogramowanie Maya firmy Alias – nagrodzone przez amerykańską Akademię Filmową, Alias MotionBuilder – oprogramowanie do trójwymiarowej animacji postaci oraz FBX – popularny format wymiany i obróbki treści 3D.
Autodesk planuje dalszy rozwój i wsparcie rozwiązań i usług Alias. Głównym priorytetem prac badawczo-rozwojowych połączonej firmy będzie sprzęgnięcie dotychczasowych rozwiązań Autodesk i Alias, co zapewni ich lepszą współpracę i uprości zarządzanie danymi. Użytkownicy z branży wytwórczej zyskają możliwość rozciągnięcia toku prac aż do etapu projektowania koncepcyjnego, w ramach rozwiązania „od projektu do produkcji” firmy Autodesk. Wielu klientów z sektora mediów i rozrywki już używa rozwiązań obydwu firm. Dzięki ich połączeniu, skorzystają z ujednolicenia prac przy cyfrowym opracowywaniu filmów, audycji i gier.
Do Autodesk przeszło kilku członków zarządu Alias, w tym Dave Wharry i Michel Besner. Dave Wharry, poprzednio piastujący stanowisko wiceprezesa Alias ds. ogólnoświatowej sprzedaży i marketingu, został powołany na stanowisko wiceprezesa Autodesk ds. sprzedaży w Dziale Mediów i Rozrywki. Michel Besner, dawniej wiceprezes ds. rozwoju działalności na nowych rynkach, obecnie zarządza portfelem rozwiązań 3D w Dziale Mediów i Rozrywki Autodesk. Dawna siedziba główna Alias w Toronto w Kanadzie nadal pozostanie głównym ośrodkiem rozwojowym Autodesk.