W konsultacjach społecznych dotyczących Rozporządzenia o ewidencji miejscowości, ulic i adresów wzięli udział między innymi przedstawiciele Związku Miast Polskich, biura prezydenta Warszawy, GUS, ministerstwa Finansów i Infrastruktury oraz Rządowego Centrum Legislacji.
Zgłoszono ok 80 uwag, z czego większość została odrzucona jako niezasadne lub bezprzedmiotowe.
Część z zaproponowanych rozwiązań/uwag mających charakter ogólny została już unormowana w obowiązujących przepisach rangi ustawowej lub też ich wprowadzenie do projektu aktu skutkowałoby wykroczeniem poza delegację ustawową.Natomiast w związku z uwagami dotyczącymi prowadzenia dotychczasowej numeracji porządkowej - dokonano zmian redakcyjnych mających na celu uczytelnienie i wskazanie wprost konkretnych rozwiązań.
Wprowadzono także postulowany okres przejściowy, w którym, po wejściu w życie projektu, gminy będą mogły prowadzić ewidencję miejscowości, ulic i adresów wykorzystując dotychczasową infrastrukturę techniczną ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
Do projektu odniósł się także Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy zgłaszając uwagi w znacznej części pokrywające się z uwagami zgłoszonymi przez Związek Miast Polskich. Na kanwie tych propozycji uporządkowano procedurę nadawania numerów porządkowych, doprecyzowano znaczenie pojęć takich jak: "charakterystyczny punkt miejscowości", "oś ulicy". W znacznej mierze zostały również zaimplementowane uwagi merytoryczne dotyczące załączników do projektu.