Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Usługi Archispace « Aktualności « Poradnik - Jak dotrzeć do polskich architektów i projektantów branżowych
icon
Archispace
2011-08-23 18:11

Poradnik - Jak dotrzeć do polskich architektów i projektantów branżowych

Co czytają architekci/projektanci? Darmowy poradnik cz.2

Po pierwszej części poradnika jedynym, krytycznym komentarzem był głos mojej żony. Regularnie obrywam za siedzenie po nocach przed komputerem. Hm… Jednak się nie zniechęcam. Spróbuję odpowiedzieć na postawione pytanie:

Co czytają architekci i projektanci branżowi?
Rzecz jasna, nie chodzi mi o literaturę, a o pisma branżowe, dedykowane tej grupie zawodowej.

Na rynku stale funkcjonuje kilkanaście tytułów. Ich specjaliści od reklamy (czytaj: sprzedawcy powierzchni reklamowej), bardzo często próbując zachęcić nas do wydania „kilku złotych”, przytaczają argumenty mające świadczyć o unikalności ich grzbietu i niesamowitym zasięgu. Argument tysięcy rozdanych egzemplarzy na imprezach targowych, sami przyznacie, że nie bardzo przekonuje… Gigantyczne nakłady (niekontrolowane) również nie, bezpłatna wysyłka do zazwyczaj mocno nieaktualnej bazy tym bardziej. Pozostaje zaufać niepodważalnym danym…

Po pierwsze badania. Wszystkie dostępne nam badania, włącznie z ankietami z dziesiątek imprez, warsztatów i szkoleń organizowanych przez PROCAD wskazują maksymalnie 4 tytuły branżowe.

Po drugie polskie prawo. Tak, ma sporo wspólnego z tematem! Zgodnie z polskim prawem autorem projektu budowlanego może być wyłącznie osoba, która jest członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego (architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów) oraz ma opłaconą składkę członkowską izby. Te trzy izby to: Izba Inżynierów Budownictwa, Izba Architektów RP i Izba Urbanistów. Izby mają własne wydawnictwa/biuletyny, które wysyłają bezpłatnie (w ramach składki) do wszystkich członków.

Wyciągnijmy więc wnioski!
Tylko dwa tytuły występują w obu punktach:
- „Zawód Architekt” (11 tys. nakładu) – wydawnictwo Izby Architektów RP (może nie własność izby, ale mocno powiązane)
- „Inżynier Budownictwa” 115 tys. nakładu) – wydawnictwo Izby Inżynierów Budownictwa
Zgodnie z wiedzą i badaniami postanowiliśmy więc zaprosić „Marki przyjazne projektantom” do wspólnej kampanii.



Jednym z elementów kampanii jest reklama prasowa. Decyzja o wyborze tytułów nie była trudna. Większym problemem są pieniądze. Ten problem może dotyczyć większości z nas. Jednak nie w tym przypadku. Koszt dzielimy na pięciu unikalnych producentów budowlanych i PROCAD, właściciela marki ARCHISPACE. Pierwsze edycje już we wrześniu!
Wkrótce także kolejne działania w ramach kampanii.
 

Mobilna wersja serwisu