Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Animacja i Wizualizacja « Aktualności « V-ray 3.0 dla Maya i Softimage - JUŻ JEST!
icon
Animacja i Wizualizacja
2015-01-12 11:32

V-ray 3.0 dla Maya i Softimage - JUŻ JEST!

V-ray 3.0 dla Maya i Softimage - JUŻ JEST!
Galeria Foto/Wideo
Poprawiona wizualizacja włosów Szybszy Ray Tracing
Galeria Foto/Wideo

Programy Maya i Softimage dołączyły do rodziny aplikacji, których użytkownicy mogą się cieszyć ze współpracy z najbardziej znanym i równie lubianym rendererem na świecie i to w jego najnowszej wersji 3.0. 

Firma Chaosgroup kazała nam czekać trochę czasu na aktualizacje swojego flagowego produktu dla wspomnianych aplikacji jednak uważam, że można śmiało powiedzieć iż było warto.

Użytkownicy aplikacji Softimage, mogli się spodziewać, że po wycofaniu się Autodesk z rozwoju tego produktu, iż firma Chaosgroup również wstrzyma rozwój swojego flagowca dla tej aplikacji. Zwłaszcza, że poprzednia wersja dla Softimage nosiła numer 1.5 a od dawna na rynku była już wersja 2.0 i 2.5 dostępna do innych produktów Autodesk. Stąd tym milsza wiadomość o pojawieniu się nowej wersji 3.0, dedykowanej nie tylko dla najnowszej wersji tego programu ale również kilku wstecz. 

UWAGA:

1) V-Ray 3.0 dla Softimage jest dostępny jako darmowe uaktualnienie dla wszystkich obecnych posiadaczy komercyjnych licencji V-Ray dla Softimage.

2) W związku z wygaszaniem produktu Softimage przez Autodesk oraz zaoferowaniu przez tą firmę pakietów przejściowych z programami MAYA lub MAX, firma Chaosgroup postanowiła wyjść naprzeciw użytkownikom. Wszystkim użytkownikom, którzy kupili program V-Ray dla Softimage przed dniem 6 marca 2014 roku, Chaosgroup oferuje darmowy crossgrade do V-Ray 3.0 dla MAX lub MAYA. Od momentu przejścia na jeden z tych produktów, użytkownicy będą mieli 6 miesięcy na równoległe użytkowanie aplikacji V-Ray w ramach Softimage oraz jednego z wybranych produktów MAX lub MAYA.

V-Ray 3.0 dla Softimage jest finalną wersją produktu dla tego programu. W przyszłości należy spodziewać się jedynie publikacji poprawek.


Przejdźmy jednak do szczegółów.
 

V-Ray 3.0 dla aplikacji Softimage wspiera ICE jak również Globalną Iluminację oraz mechanizmy cieniowania a dodatkowo w najnowszej wersji oferuje:

  • Progresywne próbkowanie obrazu (Progressive Image Sampler) 
  • Nowy tryb cieniowania skóry (Skin Shader) - nowy szablon cieniowania VRaySkinMtl z SSS.
  • Maska renderowania (Render Mask) 
  • Wsparcie dla Deep Image włącznie z zapisem do OpenEXR 2.0
  • Integracja V-Ray z mechanizmami emFluid5

oraz oczywiście wiele innych istotnych usprawnień. Przejdź do strony produkty aby dowiedzieć się więcej.
 


Użytkownicy aplikacji Maya
mogą się od teraz cieszyć tym co było już widoczne w wersji 3.0 beta, czyli 

  • Znacznie lepszymi czasami renderingu - podobnie jak to miało miejsce w przypadku wersji 3.0 dla 3ds MAX.
  • Szybszymi poprawkami i ulepszeniami sceny dzięki Progresywnemu Próbkowaniu Obrazu 
  • Możliwościom korekty obrazu poprzez wykorzystanie nowych właściwości i parametrów analizy jak Max Ray Intensity czy Render Mask
  • Zoptymalizowanym mechanizmom Hair and Fur włączając w to SSS dla nowego materiału skóry.


a także wieloma innymi funkcjami.
 

Zapoznaj się z nowościami w V-Ray 3.0 dla Maya tutaj.

 

 

Zobacz także

Mobilna wersja serwisu