Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Baza wiedzy « Instalacja programów i poprawek na systemie VISTA (szczególnie 64bity)
icon
Centrum Pomocy Technicznej
2009-08-31 10:13

Instalacja programów i poprawek na systemie VISTA (szczególnie 64bity)

ID: 1962

Problem

Brak stabilnej pracy po instalacji Service Pack1. Po instalacji poprawki brak możliwości jakiejkolwiek uruchomienia programu (twierdzi że program jest niezarejestrowany i kończy działanie programu). Po odinstalowaniu poprawki , brak możliwości tworzenia i edycji plików zespołów, niestabilna praca.

Sytuacja wystąpiła na stanowisku z zainstalowanym systemem Vista Bussines 64bity PL z zainstalowanym SP1.

Rozwiązanie

W przypadku instalacji oprogramowania (nie tylko Autodesk) i service packów  pod system Vista (szczególnie 64bity) należy ściśle przestrzegać procedury, wedle której INSTALACJA MUSI SIĘ ODBYĆ BEZPOŚREDNIO Z KONTA DOMYŚLNEGO ADMINISTRATORA.

Nie wystarczy przy tym aby było to konto z uprawnieniami administracyjnymi. Tylko konto głównego domyślnego administratora ma wystarczające uprawnienia do wykonania pewnych zmian w systemie. Mało tego, w niektórych przypadkach - kiedy instalacja ingeruje w główne pliki systemowe - aby instalacja - programu bądź poprawki do niego - przebiegła prawidłowo, wspomniane konto administratora musi posiadać hasło. Brak hasła w niektórych przypadkach skutkować może niepoprawnym przebiegiem instalacji nawet jeśli nie wyskoczą komunikaty o błędach.

Zasady tej powinno się przestrzegać zawsze podczas pracy na systemach VISTA (ze szczególnym uwzględnieniem wersji 64bitowej)

 

Dotyczy:
  • AutoCAD Revit Architecture Suite
  • Autodesk 3ds Max
  • Autodesk 3ds Max Design
  • Autodesk Inventor
Powrót do bazy wiedzy
Mobilna wersja serwisu