Autodesk Platinum Partner
PROCAD « Baza wiedzy « Problem z archiwizacją w 3ds MAX (code 1)
icon
Centrum Pomocy Technicznej
2009-07-30 11:31

Problem z archiwizacją w 3ds MAX (code 1)

ID: 1945

Problem

Nie działająca funkcja archive.  Wyskakuje błąd File archive failed.

 

Rozwiązanie

Problem związany z komunikatem : "File archive failde (code 1)" spowodowany jest w 90% przypadków przez niemożność odnalezienia przez program plików biorących udział w scenie (mapy/tekstury , filtry, efekty, pluginy, shadery itp).

Dzieje się tak najczęściej wtedy gdy część wspomnianych plików leży w lokalizacjach nie objętych ścieżkami w ustawieniach CONFIGURE USER PATHS lub też znajduje się na dysku sieciowym nieobecnym podczas wykonywania archiwum lub takim do którego użytkownik przed uruchomieniem pliku nie zalogował się - sam program bowiem nie potrafi przeprowadzić operacji logowania do takiego zasobu.

Drugą możliwą przyczyną jest błąd w działaniu mechanizmu odpowiadającego za powstawanie archiwów ZIP. Teoretycznie jeżeli w systemie windows można bez problemu wykonać zarówno operacje "wyśjli do/archiwum" jak i "wyodrębnij" to w 3ds MAX powinno to również działać. Zdarza się jednak - zależnie od wersji 3ds MAX i wersji systemu - że nawet przy działającym mechanizmie zipowania w systemie, nie działa ona w programie. Zalecana jest wówczas niestety reinstalacja programu. Jeżeli jednak funkcja ta nie działa już na poziomie systemu to oznacza to problem z samym systemem - w takim wypadku konieczna może okazać się reinstalacja.

Dotyczy:
  • Autodesk 3ds Max Design
Powrót do bazy wiedzy
Mobilna wersja serwisu